BLOGMAS 2019 #13 4 KINDS CHRISTMAS SWEETS HEALTHIER (MIX FRUIT COOKIES, COCONUT COOKIES, LINZER, SPICY COCOA COOKIES)

By Veronika`s Life - prosince 22, 2019



Dnešní BLOGMAS budou konečně recepty na vánoční cukroví! Dneska si ukážeme 4 klasické druhy vánočního cukroví ve zdravější verzi. Vybrala jsem si MAROKÁNKY, KOKOSKY, LINECKÉ a PRACNY (omlouvám se za to jak je to napsané anglicky, protože jsem úplně nevěděla jak to přeložit). Všechny tyto recepty a mnoho dalších vodou v mé knize na WATTPADU, ale chtěla jsem o Vánočním cukroví sepsat i pár článků. Takže go for it!

ZDRAVĚJŠÍ MAROKÁNKY

▪️30g jáhlové mouky
▪️200ml vody
▪️150g sušeného ovoce (já použila 50g brusinek, 50g meeuňek a 50g jablek)
▪️100g mletých ořechů (já použila arašídy)
▪️Hořká čokoláda

Mouku smícháme s vodou a vaříme cca 2 minuty. Potom přidáme oříšky a sušené ovoce. Z těsta uděláme placičky, které pečeme cca 10 min a potom je ze spodu namáčíme do čokolády.

ZDRAVĚJŠÍ KOKOSKY

▪️170g jablečného pyré (můžete si ho udělat i doma ze 170g je lék a trochy vody tak jako já)
▪️80g mandlí
▪️100g kokosu
▪️Hořká čokoláda

Pyré, kokos a mleté mandle smícháme, natlačíme do formiček a pěčeme cca 10 min. Poté kokosky vyklopíme z formiček a postříkáme čokoládů.


ZDRAVĚJŠÍ LINECKÉ S DOMÁCÍM MALINOVÝM DŽEMEM

Těsto:
▪️100g ovesných vloček
▪️110g rýžové mouky
▪️80g másla
▪️1 banán
▪️50g mletých mandlí
▪️Citronová kůra

Džem:
▪️400g mražených malin
▪️1 lžíce medu
▪️2 lžíce chia semínek

Všechny ingredience na těsto smícháme a vypracujeme z nich těsto. To necháme uležet v lednici (klidně i přes noc). Potom těsto vyválíme, vykrájíme z něj kolečka a necháme péct cca 10 min. Mezitím si uděláme džem. Ten uděláme tak že si na pánvi rozvaříme maliny, přidáme lžíci medu a 8 minut vaříme, nakonec přidáme 2 lžíce chia semínek. Vychladlá kolečka poté slepujeme džemem.


ZDRAVĚJŠÍ PRACNY

▪️60g pohankové mouky
▪️40g kokosu
▪️100g mletých ořechů
▪️Lžíce kakaa
▪️Skořice a perníkové koření
▪️40g kokosového oleje
▪️2 lžíce medu
▪️4 lžíce vody

Všechny ingredience smícháme, natlačíme do formiček a pečeme cca 10 min.

Tak co vyzkoušíte některé z těchto druhů cukroví? A jaké cukroví je vaše nejoblíbenější dejte mi vědět do komentářů. A já se na vás budu těšit zase u dalších BLOGMAS článků.
                                                                Vaše Vee

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů